Followers Yang Best..TQ

Calling For Ur Own Domain Name

Monday, June 27, 2011

Peristiwa On Jun....

Dengan BerkatMU Dan LindunganMU
Ya Allah....kami masih BerSAMA.Alhamdullilah.Syukur PadaMU

Assalammualaikum.Pembuka bicara..........

Dua Minggu Cuti Sekolah Yang bermula pada 31 Mei 2011 yang begitu membuatkan kehidupanku huru hara.uwaaaaaaa.SEBABnya:TAska Bagan Datoh juga bercuti selama 2minggu.huhuhu.minta cuti tetapi tidak diluluskan plak.Terlalu panjang katanya.Apalagi dayaku ada.keje harus diteruskan juga sebab cuti tidak diluluskan.aku bawak le semua tentera2 ku ke tempat keje ku.huhuhu...mmg tak jadi keje le..aduhai..terase aku bagai tak terurus.huhuh.hahhaha.tu yang sudah pasti.tp takpe.aku paksa dalm gagah.hahahha.

5 Jun 2011 - Rombongan Mak Lang Tam Dalam Misi Kenduri Sambut Menantu Maksu Kema.

Mlm ni our journey with bus.taktau nk expect macam mana ngn behaviour anak2ku dalam bas.sangat menakotkan bila teros difikir dan difikir.uwaaaaa.camni le yang aku rase bila 1st time nk bwk diorg ni naik flight n atlast sume tanggapan ku salah bila atas flight mereka ni sangat2 le behave.Alhamdullilah sesgt.hehehhe
Mari kita cerita lak mereka ni di atas bas.hahhaha.mmg perjalanan yang dirancang ialah pada waktu mlm.kami memulakan perjalanan dalam kul11 mlm.dh mlm kan.mmg le mlm.hahaha.sbb dh mlm so rasenya mereka ni takkan byk wat hal kot.btoi le tekaan aku mereka ni mmg tak byk wat hal.tak lama lps kami memulakan perjalanan.suara2 bising anak2ku telah tiada.heheh.mereka dh tido rupanya.heheh.lega le untuk fasa pertama.mmg terase begitu lega.akupn join le sekalikan.heheh.ni gambar bas kami

4 Jun 2011
Kami bertukar baju n solat subuh kt R n R Sungai buloh.smpai mmg awl gile.dalm kul3 kot.rest je ke situ sbb mmg ps gile.heheheh..tros je siap2 ke rumah pengantin di Jelebu.ni le pics nya.


Lps je abis mkn n bergambar.teros ke destinasi yang seterusnya..MELAKA BANDARAYA BERSEJARAH...yehaaaaaa...tp jln yang jem dh kete yang banyak telah menyebabkan rombongan Mak Lang banyak yag terbazir di atas jalan.so sad.huhu.kami smpi di Melaka pada jam lebih kurang 7.00 petang.huhuhu.takmo cite le psl homestay tu.heheh.malam tu kuar plak gi jln2 kt dataran Hang Tuah.tak best gak sbb hujan renyai2.tak ble jln mana.kisah mlm ni agak menyebakkan aku tau.
SEBABnya:ia menceritakan bagaimana seorang ayah yang ingin anaknya segera makan tp diri sendripn tak mkn.ceritanya begini:susahnya nk cari kedai yang kosong n selesa di waktu2 hujan2 gini.huhuh.so B kata kt aku.b takyah le gini mana2.biar B je yang gi.susah le ngn anak2kan nk ke sana sini.diorg bukan reti dok dim.ke sana sini.yang Balqis lak dh melalak.dok jerit dia lapar n haus.huhu.sian nya budak ni.kata B biar dia yang cari le.jenuh gak le nmpaknya dia ke sana sini mencari kedai mkn yang kosong.sbb katanya sume kedai mkn full house le.so sad.tak lama tu B dtg blk ke tempat kami duduk tu.katanya takde le b.sume full.so katanya takpe le.B cari lg.aku tau diapn lapar gak.siannya dia.demi anak2 dia ke hulu hilir.sian sungguh.mangkin kami yang salah jalan kot sampai susah sgt nk cari kedai makan.at last dia dtg balik n bawak tapau..tinggal lauk ni je.menunya:nasi,ikan goreng n ayam goreng.ayah tambah kicap kot.aduhai..mkn je le kt sini.balqis dh ngamuk tu.kata Ayah.dia tapaukan sekali air sirap.mmg siyes anak2 aku lapar n haus.dapat je air tu teros hirup sakan.siannya diorg.aku rase aku tak bape lapar sebab td kt kenduri aku dh pulun makan.hehehe.then B gi blk le.katanya dia dh tempah wafel n kebab.dia nk gi amik lak.gi lagi si Ayah ni demi anak2nya sedangkan aku tau diapn lapar gak.balqis mmg siyes lapar teros minta nasi.dalam masa pemergian ayah,aku ditegur.katanya tunggu sape ni?huhuhu...agaknya aku ni sape kot.kelakarpn ade.rase sedihpn ade.huhuhu.nampak macam ape le aku agaknya mlm tu?
B dtg balik dengan wafel,kaya ball dan kebab.dia pn tros mkn kaya ball je.katanya tak ckup ni mkn ni je.dia nk mkn nasi gak.siannnya dia.dh le penat kehulu hilir cari makanan utk anak2 sedangkan perutnya juga lapar.tp mmg tersentuh hatiku tau.
dia menambah:tak nampak lg ke mummy yang ayah mmg sayangkan korang semua tau?huhuuh
TQ B.
5 Jun 2011
Aku dh bgn awl pg ni sebenarnya.tp malangnya lps je aku solat subuh,si kecik hafiy ni bangun n minta disusukan.ehhehe..aku ni bkn boleh..klu menyusukan Hafiy je,atlast aku yang tertidur.heheh..tup2 B terbangun dan sedar2 hari dh kul7.30.alamal lewat lg le kami pagi ni.tak penah nk awl sepanjang dalam rombongan Mak lang ni.heheh.Sorry mak Lang.hehehe
atlast kami mmg orang terakhir yang naik bas.heheheh..tp tak kisah le kan.dan siap dapat warning lagi daripada pembantu ketua Rombongan Cik Lah..barisan yang kedua n ketiga barisan dr belakang,sila JAGA KEBERSIHAN ye.barisan kami le tuh.hehehhe.mmg byk gile sampah.akupn tau.hehehe.sorry CIk Lah.budak2 punya keje le.huhuhu
Misi kami arini:Jelajah pekan MELAKA.heheh
kami diturunkan di tengah2 Dataran Hang Tuah.katanya dalam kul1 semuanya kena de dalam bus tau.heheheh.perkara pertama kami cari ialah Sarapan Pagi.kami berjaya mencari kedai makan yang agak selesa dan sesuai dengan kami.Ummi,Paksu n Famili pn join kami.Bayarannya murah sangat le.utk kami semua iaitu Kami sekeluarga(5org) dan Ummi sekeluarga(4Org) hanya le RM18.00.murahkan?tp yg mkn bykpn mak2 n ayah2 je.anak2 mkn sikit2 jek.hehehe
Agenda seterusnya....Menara Taming Sari.
Bayaran Masuk:Pemegang MYKAD(kena tunjuk tau):RM10 dan Pemegang Mykid:RM5
Kalau takde bende2 di atas .reganya ialah RM20 n RM10.hehehe


Misi Kedua:Melaka Duck Tour
Yang Ni mmg mahal gile.hehehe
Bayaran:dewasa(RM38) dan Kanak - kanak (RM22).Masa perjalanan lebih kurang sejam le.sbb specialnya kete itik ni dia ble berjalan dalam dua alam.hehehe.darat dan air .ade juga pembantu utk darat dan pemandu untuk darat.so dapat rase naik kete dan naik bot.sbb itu le reganya mahal kot.sume orang takmo naik.



selesai je misi kami yang kedua ni,teros jejak kasih blk ngn Limah n famili AKA Ummi.hehehe.bincang n bincang kami decide nk tros gi lunch le.kali ni ingt nk naik bas awl le.hehehe.tros gi kedai yg kami mkn pg td.mmg lauknya best le.rega aku taktau sbb bukan aku yang bayar tp mmg lauknya kelas le.baru le aku tau juadah mlm td tu di beli di kedai depan kedai ni.nk tau bape utk menu mlm td.sungguh mengejutkan aku.RM9.mahal tu.uwaaa...
hahahhaha..mmg sampai juga hajat kami naik bas awl.kami bukan lg ahli rombongan yang paling lambat.yang penting kami dh setel dengan lunch sebab dengar2nya ramai lg yg blom lunch.heheheh..sungguh best rasenya.jahat sikit.
misi seterusnya sebelum meninggalkan bumi MELAKA ialah Perigi Hang Tuah.aku penah gi msa kecik2 je ni.rasenya penah gi le.hahaha.ni gambarnya:

Rasenya tu je le journey aku ke Melaka bersama B n anak2.mereka mmg tak banyak sgt le ragamnya.just nice le.sikit2 tu mmg rencah budakkan.takkan nk baik je sepanjang masa.Tq Anak2 sbb tak wat hal.heheheh

No comments: