Followers Yang Best..TQ

Calling For Ur Own Domain Name

Thursday, May 12, 2011

Tekad Baru

Aku tak tau mana pangkal or mana hujungnya sebuah perjalanan dalam sesebuah perkahwinan.tp kini aku rasakan semuanya itu adalah ujian dan ketentuan dari yang maha Esa...sama ada pasang atau surutnya sesebuah perkahwinan..semuanya telah ditakdirkan.
demiMU ya Rabbi telah kukatakan aku mmg kuat sebelum ini menangkis ape jua yang mendatang dalam kehidupan aku.mmg aku KUAT sbb tu Allah berikan segala cabaran itu kepada ku kerana aku adalah hamba2 yang terpilih untuk diduga sebegitu sekali.itu aku pasti.
aku juga tidak pernah pula utk menyalahkan siapa sahaja yang pernah hadir dan
menjengah dalam kehidupanku kini tp aku yakin semuanya hadir tanpa diduga dan aku yakin di sini bahawa ia hadir dengan ketentuan YANG MAHA ESA.semuanya itu takdirNYA.aku hanya hambaNYA di antara berjuta2 hambaNYA yang lain.
aku pasti ape jua cabaran dan dugaan yang mendatang pasti ade hikmah si sebaliknya.itu sudah pastikan.mungkin pada dasarnya mmg salahnya ialah AKU.
cabaran2 dan dugaan2 ini datang pasti untuk mematangkan aku dalam mengharungi ape jua pada masa akan datang.aku perlu kuat untuk bangun semula demi puteri2(NUR SYARFA' BALQIS DAN NUR SYAURAH QASRINA) dan puteraku(AZLAN HAFIY).bak kata Pakcik Bahtiar(seorg yg aku anggapkn ayah angkatku) yang begitu sekali menyampaikan pesanan yang begitu tulus aku rasekan,YANG begitu masuk ke dlam jiwa dan akal fikiranku yang telah seminggu memendam rase.walaupun dia taktaupn cerita sebenarnya tp pada pemahaman nya sebagai seorg senior yang perlu memberikan nasihat utk anak2nya..dan nasihat itu aku rasekan begitu dekat hingga menusuk ke jantung hatiku.aku pasti itulah nasihat yang aku amat perlukan buat masa ini.begitu juga untuk kakak ROIMAH...nasihatnya juga melekat dalam hati aku dan sedang aku praktikkan..dan hari ini aku rasekan agak tenang sejak seminggu yang lalu.bertambah2 tenang bila aku mendengar pesanan dari seorang yang boleh kuklasifikasikan sebagai ayah.sungguh tenang dan damainya perasaanku pada petang ni.
segala pesanan dan ape jua yang telah hinggap di kotak fikiran ku ini begitu mengharukan aku pada petang ni.sungguh2 mengharukan aku.

at last but not least....aku perlu KUAT , TABAH demi NUR SYARFA' BALQIS,NUR SYAURAH QASRINA DAN AZLAN HAFIY...tiga aset penting tu..kata pakcik bahtiar..tu jek yg kena pk kan..wat pe pk dalam2..nk tau pe nasihatnya:lebih kurang gini le..
selagi ingt kat mak ,famili N anak2..insyallah takde bende tak elok yang akan jd.just kosongkan fikiran n katakan dia adalah jujur denganmu..jgn pk dalam2 lagi.ko ade tiga orang yg perlu dijaga sejaganya...yang perlukan perhatian sedalam2 nya..tu jek..nasihat itu lah yang akan bawak utk hari mendatang.
tq pakcik , kak imah , adik2 , kawan2 yang sentiasa berada di belakang kakakmu ini.aku perlu kuat dan tabah.

TERIMA KASIH SEMUA.I LUV U ALL.....LUV U SO MUCH
untuk SAHARIL BIN RAMLI...
CINTAKU MASIH SEPERTI DULU...TAK KURANG ATAUPN LUAK WALAUPN SEDIKIT.
DULU , KINI INSYALLAH SELAMANYA.....

No comments: